10 Temmuz 2012 Salı

Kuşbakışı Kayseri

İlk defa Erciyes dağına çıktığım zaman itiraf etmek gerekirse çok etkilenmemiştim.Yol kenarında piknik yapmaya çalışan insanlar, tesislerin hemen yanındaki park alanı ve burada yürüyüş yapanlar, yukarıdan kayak yaparak gelenler, olmadık yerlerden çıkan kızakçılar ... Her şey çok karışıktı.

Neyseki süper belediye başkanımızın liderliğinde artık Erciyes'in yepyeni bir yüzü olacak.Geçen seneden itibaren hissetmeye başladığımız yenilikler ile Erciyes Master Planı devreye girdi.Bizde planı heyecanla takip ediyoruz.

Bu sene dağda piknik alanlarında rahat bir şekilde pikniğimizi yaptık.Kızakçılar için ayrılan bölümü gördük.Raylı sistem ile yukarıya konforlu bir şekilde çıkıp sadece kızaklar için ayrılmış bölümde rahat rahat kayabiliyorsunuz. Kayakçıları izleme bölümünde oturup, sıcak güneşin keyfini çıkardık.Yeni yapılan dükkanları gezdik. Eskiden yol kenarında soğuk su aldığımız çeşme ve çevresindeki yöresel ürünler satan satıcılar için düzenlenmiş bölümü gezdik. Şu ana kadar yapılanlar çok hoşumuza gidiyordu. Değişim çok güzel bir şekilde başlamıştı.

Veee geçtiğimiz haftasonu ise muhteşem bir Kayseri şehir manzarası izledik.Açıkçası bu güne kadar Erciyes'e çıkmama rağmen ne kadar yüksekte olduğumu hissedememiştim.Kayak tesislerinin olduğu bölgede çevrenizdeki yükseltiler ile aynı seviyede gibisiniz ve hal böyle olunca pek yükseklik algısını hissedemiyorsunuz. Fakat birkaç ay önce devreye giren HACILAR KAPI tarafından gondol taşıma sistemi ile Lifos istasyonuna çıkarken nasıl bir heybetli dağa tırmanışa geçtiğinizi hissediyorsunuz. Süper bir manzara ve heyecan veren bir yolculuk! :) Şiddetli bir rüzgar olmasına rağmen sallanmadan, titremeden son teknolojik gondolumuz ile istasyona vardık.Fotoğraf çekmekten yorulduk.:)  Lifos kafede oturup sıcak çikolata ve lattemizi içerken Erciyes Broşürüne göz geçirip yapılacak olan işler hakkında bilgi alıp daha da heyecanlandık.

Ben Kayserili değilim ama 5 senedir bu şehirde yaşıyor olmaktan çok memnunum.Hayatımı Sakarya, İzmit ve İstanul güzergahında geçirmiş biri olarak artık gerçek bir şehirde yaşıyorum diyorum. Ben düzeni, temizliği, yeniliği seven birisiyim ve Kayseri'de bunları fazlası ile buluyorum. Yok canım bunu da yapamazlar dediğim projeler hayata geçiriliyor. Şu da olsa bu da olsa dediğim şeyler yapılıyor. Ben çok takdir ediyorum ve bu şehirde yaşamaktan çok memnunum. Heleki onbeş gün önce İstanbul'a giderken düşündüm de onca sene oralarda yaşamama rağmen ne kadar da insanın doğasına aykırı bir yapılaşma, yerleşim var. Neyse içim karardı düşündükçe valla.

Bilgi alabileceğiniz web sitesi için bu linke tıklayabilirsiniz.



Şu kuzu sürüsünü görüp ne güzel KÜŞLEME si olur bunların diye de ağzımızın suları aktı.Doğal ortam, binlerce metre yükseklikte nasıl da lezzetlidirler. :)) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler