12 Temmuz 2012 Perşembe

Katre-i Matem

Eskiden az da olsa roman okuma alışkanlığım vardı.En Çok Okunanlar listesinde olan bir yada iki kitabı okumaya çalışırdım.Sonra hamile kalma süreci, hamilelik, doğum sonrası kendimi fena halde tıbbi makalelere, çocuk yetiştirme ile ilgili kitaplara ve bloglara kaptırınca sanırım üç senedir roman okumadım.İnsan bir şeye kafayı takınca bazen diğer şeyleri gözü görmüyor, ilgilenmiyor.Ben de öyle olmuştum.

Cebeci dönüşü eşim " Sana iki tane kitap aldım." dediği zaman da pek heyecanlanmadım açıkça söylemek gerekirse. Kitaplar İskender Pala'nın romanları olmasa sanırım birkaç ay daha dokunmazdım.İskender Pala benim için ayrıdır.Ne zaman kitaplarını, yazılarını okusam beni etkiler.

Katre-i Matem adı beni önce isminden dolayı korkutsa da okumaya başlamam ile derinden etkiledi.Şu izlediğimiz sürükleyici diye adlandırdığımız diziler sanırım bu kitabın yanında hiç kalır.Kendimi gece ve gündüz olayları düşünürken buldum.Ceyda'nın uyusa da kitabı okusam diye hayaller kurar oldum.Kitabın yazarı aslında İskender Pala değil.Kendisi müzayedeye katıldığı zaman aldığı bir kitabın içinde öyküye rastlamış ve kitaplaştırmış. Kendisinin akıcı türkçeleştirmesi ile kitap çok akıcı olmuş. Ben bayıldım... Kitap bittiğinde ise gerçekten sanki bir arkadaşıma veda ediyormuşum gibi içimde bir boşluk oldu.

Seneler önce aldığım güllü ayracım ise bu kitaba bence çok yakıştı. :)

Kitabı okurken birçok beğendiğim bölüme de işaret koydum. Hafız Çelebi'nin nasihatlarına bayıldım. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler