19 Temmuz 2012 Perşembe

Erik Kompostosu

Erik... Çok seviyorum.Nisan insanıyım.Erikler yeşerirken doğmuşum.Eriklerle büyüdüm.Anneannemler ile beraber yaşarken bahçeye inip o büyük erik ağacının altında elimde sopam erik düşürüp yemek en sevdiğim işti.Ben erik yemeye gidiyorum derdim anneanneme. Erik sopam düz ve taşıyabileceğim en uzun sopa idi.Çocukluğuma ait en güzel anılarım zaten annemlerin evinin bahçesinde geçirdiğimiz zamanlar ile ilgili olanlardır. Neyse erik benim sevgilim :) Erik, erik kurusu, erik kompostosu, mürdüm eriği rengi.... Erik ile ilgili her şey güzel.Birkaç senedir de erik kompostosu yapıyorum.Yazın çok güzel gidiyor. Bu seneki erik kompostomu çok özel fotoğrafladım.

Erik Kompostosu Tarifi:
---------------------------
4 Lt su
1 Kg Erik
2 Bardak Su

Tencereye suyu koyup kaynatıyorum.İçine şekeri koyup 2 yada 3 defa kepçe ile karıştırıyorum.Çekirdeklerini çıkarmadan erikleri ikiye bölüp tencereye atıyorum.Su kaynamaya başladıktan 20 dakika sonra erikleri kevgir ile alıyorum.Bir kapta erikleri süzgeç içine koyup ezerek posa ve biraz daha suyunu çıkarıyorum.Kaptaki posalı suyu tencereye koyuyorum.Soğuduktan sonra kavanozlara alıyorum.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler