26 Eylül 2012 Çarşamba

Kendin Yap:Kumaş Kutu Dikimi

Geçtiğimiz günlerde tekrar  kumaş kutu dikmeyi denedim ve son birkaç gündür de dikmekten kendimi alamıyorum.Kendimce sebeplerim var ama şimdilik benim sırrım. :))

En son diktiğim kumaş kutumun fotoğrafı aşağıda :


Malzemeler
-------------------------
Kumaş
Beyaz Renk Keçe


1) Kumaşlarımı 50 cm X 30 cm boyutlarında hazırladım.


2) Dış tarafa kullanacağım kumaş ile fitillik elyafı birbirine iliştirip, ikiye katlayarak ağız kısmı  açık kalacak şekilde beraber diktim.



3) Astar olarak kullanacağım kumaşı da aynı şekilde diktim.


4) Dikilen kumaşların taban bölümünü oluşturmak için alt köşeleri üçgen şeklinde katlayarak diktim.5 cm   yüksekliğinde 10 cm alt kenarı olan bir üçgen yaparak diktim.




5) Kulakçıkları kestim.




6) Süsleme için mantarı hazırladım.
Mantarın şapkasını astar kumaşından gövdesini ise keçeden hazırladım.

Yapışkanlı telayı mantarın arkasına koyup, ütü ile yapıştırıyorsunuz.

İşte yapışkanlı hale geldiler !

 7) Mantarı ütü ile yapıştırdım.


8) Dış kısımlar üst üste gelecek şekilde kumaşları bir araya getirip ağız kısmından diktim.



 9) Ağız bölümünün bir kısmını dikmeyip, açık bıraktım. Buradan ters çevirdim.



10) En son olarak dıştan ağız kısmını diktim.

11) İşte kumaş kutu hazır !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler